Poesi

Halva dagen dansar fram, sover märker ingen annans famn.
Du önskar att jag ska vakna till liv, jag önskar att jag ska finna lugnet.
En dag, två steg fram, nästa ett halvt steg mot öster.

En hand som önskar lycka till, en kram som säger fortsätt såhär.

En famn, tio fingrar, fem tår på fel sida av horisonten.
Ett glatt skratt, ett hån, en katt som skuttar vid sidan av ån, poesi utan rim, sedan springa över till bästa vännen som opassande nog heter Tim.

Skåda ingen skönhet bakom mina glasögon, skåda inga klarblå ögon.

Dansa med mig i regnet till solen slutar skina så förbannat.

Hosta till när du tycker att samtalsämnet bör bytas och sparka mig
på smalbenet under bordet då jag faktiskt pratat alldeles för mycket,
igen.

Ät upp mina frukostflingor, de utan socker, jag tycker bättre om
de med socker för de framhäver mina kurvor så fruktansvärt bra.
Jag
är duktig
på att ljuga
för mig
men
inte
för
dig.

 

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu